Yeni açılan siteler için seo çalışması yaparken daha çok dikkat etmek gerekir. Henüz bir otorite sahibi olmadan yapılacak yanlışlıklar sitenize çok zarar verebilir. Aslında bütün konu boyunca işleyeceğimiz temel felsefe doğal olmaktır. Doğal olduğunuz sürece genellikle bir sorun yaşamazsınız.
Search Engine Optimization Türkçeye çevrilmiş hali ile Arama motoru optimizasyon çalışmasıdır. Site içi ve site dışı değişiklikler ile arama motorlarının algoritmalarına uygun şekilde sitenizi üst sıralara ve sayfalara getirmek için çalışma sürecine seo çalışması adı verilir.
Köklü siteler için yapılacak çalışmalar ile yeni açılan web sayfalarına uygulanması gereken teknikler farklıdır.
Domain seçimi seo için çok önemlidir. Anahtar kelimelerin domain içerisinde bulunması arama motorları açısından oldukça değerli bir etkendir.Eğer arama motorları açısından uygun bir site ile kaliteli bir domain bir araya gelirse mükemmel sonuçlar ortaya çıkabilir.
Rakip siteleri analiz ederek hangi seo tekniklerini kullanmışlar inceleyin. Anahtar kelime yoğunluklarına ve içerik kalitelerine göz atın. Google ve Yandex ‘te başarılı olmanın en basit yollarından biri rakibinin yaptıklarını ve daha fazlasını yapmaktır.
Domaini eğer yeni aldı iseniz bu seçeneği görmezden gelebilirsiniz. Ancak bilgi olarak vermek isterim ki google sitenin yaşını çok önemsiyor. Seo açısından gerçekten önemli bir etken.
Google ın bir hizmeti olan ve daha önce Google Webmaster Tools adı ile anılan Search Console ‘a sitenizi mutlaka eklemelisiniz. Böylece google gözü ile sitenizi inceleme şansınız olacaktır. Bunun yanı sıra sitenizdeki site içi seo problemleri , sitenize gelen bağlantılar, hangi anahtar kelimelerden sitenizin ziyaretçi aldığı , tarama hataları, site haritası, robots.txt dosyası analizi gibi imkanlarınız olur. Google Site Yöneticileri için geliştirdiği bu araç ücretli bir çok seo aracına kafa tutacak kalitedir.
Sitenize giren kişilerin sayısını takip etmenin çok daha gelişmiş bir aracı olan Google Analytics ile çok fazla analiz yapabilirsiniz. Hemen çıkma orna,ı sitede kalma süresi, ayrıntılı içerik incelemesi, kullanıcı deneyimini etkileyene yüzlerce metriği kolayca analiz edebilirsiniz.
Google kendi yaptığı açıklamada bile sef link yapısını kullanmanız gerektiğini sizi daha iyi anlayabileceğinizi söylüyor.
celilcan.net/123.asp?abc gibi bir adres yerine – celilcan.net/seo-nedir.html yada celilcan.net/seo-nedir.asp gibi bir uzantıyı google takdir ediyor. Bu link yapısına da sef link deniyor. WordPress için kalıcı bağlantı ayarları olarak geçer. Url yapısını illaki değiştirmeniz gerektiğeinde mutlaka eski alt sayfaları yeni urllere 301 ile yönlendirme yapmalısınız.
Siteni ana sayfasında ve alt sayfalarında anahtar kelimelerinizin abartılmadan Min. %4 Max. %6 gibi bir oranla kullanılmasına dikkat ediniz. Bu rekabeti yüksek kelimelerde %3 oranında kullanılmalıdır. Yoksa spam tehlikesi oluşabilir. Fakat rekabeti düşük kelimelerde % 6 ya kadar çıkabilirsiniz. Ayrıca anahtar kelimeleri kalın, h1, h2 etiketleri ile kullandıklarınızı da sayıya dahil etmelisiniz.
Abartmadan H1 , H2, H3, H4, H5 vs. etiketlerini anahtar kelimelerinizde kullanmak size son derece fayda sağlayacaktır. Google bu etiketleri önemsemektedir. Hatta meta keyword etiketi yerine heading etiketlerini kullanın. Bir sayfada birden fazla h1 bulunmamalı. Ana başlığı h1 yapmanız daha doğru olacaktır. Ana başlığa bağlı alt başlıkları h2 h2 lere bağlı alt başlıkları da h3 olarak ayarlayabilirsiniz. Yan bir örnek vermek gerekirse Türkiye konusu h1 Türkiyenin bölgeleri olan Karadeniz, Akdeniz, Marmara bölgeleri h2 , bölgelere bağlı iller h3, illere bağlı ilçeler h4 mantığı olayı en doğru özetleyen tanımlama olacaktır. Yine aynı şekilde heading tag kullanımınını bir kitabın içindekiler , index bölümüne benzetebilirsiniz.
Hizmet verdiğiniz il ve ilçeler ile ilgili makale yazmak sizi yerel arama sonuçlarında yukarılara taşıyacaktır. Spame kaçmadan sadece hizmet veren bölgeleri içerecek şekilde içerikler üretin. Ancak bu sayıyı belirli bir sınırın üstüne çıkarırsanız google dan ceza alırsınız. Ayrıca bölgesel dizinlere sitenizi ekleyin. Google business ve google+ sayfalarını yapılandırın.
Sitenizde kullandığınız dökümanar, içerikler , makaleler size özgü olsun. Basit olsun ama size özgü olsun, Kısa olusn ama sizin yazdığınız bir metin olsun. Alıntı metinden yeni yaptığınız sitelerde kaçının. Biraz emek verin ve kendiniz yazın. Düzenli aralıklarla site içi ve site dışı içerik benzerlik oranlarını analiz edin.
Resimlerinizin hem isimlerini google in algılayabileceği şekilde yapın. Hemde alt etiketi ile etiketleyerek anlam bütünlüğü kazandırın. Örneğin seo çalışması konusunda bir resim ekleyecekseniz makaleye resmin adı seo-sureci.jpg olsun. Ve alt etiketi ile resme aynı kelime ile etiket tanımlayın.
Majestic; ahrefs gibi gelişmiş rakip analizi araçlarını kullanın. Sektörde neler yapıyor. Google nasıl tepki veriyor bunları analiz edin. Rakiplerin hatalarını yapmayın, artılarını yapın böylece onların önüne geçin.
Google Webmaster araçlarına eklediğiniz siteniz için mutlaka bir site haritası gönderin. Eğer xml ile site haritası hazırlamayı bilmiyorsanız . xml-sitemaps.com adresinden ücretsiz olarak yapabilirsiniz.
Sitelerin size referans olması yani backlink vermesi önemlidir. Ancak emin ve kararlı bir şekilde bu yöntemi uygulayın. Bir aylık site için iki tane Pagerank 3 backlink yeterlidir. Bir ay sonra iki tane daha almayı deneyin. Siteniz oturduktan sonra bu sayıyı ayda dörde yada beşe çıkarabilirsiniz. Eğer çok hızlı giderseniz google dan sandbox, pagerank düşürme cezası yada filtre cezası gibi cezalar alabilirsiniz.
Domain ve page authority Türkçe karşılık olarak domain ve sayfa otoritesi MOZ firması tarafından oluşturulan bir seo metriğidir. Saygınlık ve otoriteyi ifade eden bu kavram bir zamanlar google pagerank neyi ifade ediyorsa ondan daha fazlasını içeriyor. Domain authority sorgulamak için opensitexplorer adresini kullanabilirsiniz.
Sitenin otoritenin puanı bazı temel puanlama ( metrik) sistemlerine bağlıdır. Bunları genel olarak saymak gerekirse aşağıdaki şekilde maddelendirebiliriz.
Eğer arama motoru optimizasyonu konusunda kendiniz yapacak bilgiye sahip değilseniz seo çalışması yapan firmalar aracılığı ile sitenizi google, yandex gibi arama motorlarında üst sıralara çıkarma çalışması yaptırmanızı öneririz.